مهارت های اجتماعی
راهای بهبود مهارت های ارتباطی و اجتماعی

راهای بهبود مهارت های اجتماعی

8 روشی که می توانید مهارت های ارتباطی خود را بهبود بخشید.

توانایی یک مدیر برای برقراری ارتباط شفاف و موثر با کارکنان، درون تیم ها و در سراسر سازمان یکی از پایه های یک کسب و کار موفق است.بنابراین، توانایی برقراری ارتباط ممکن است حیاتی ترین مهارت یک مدیر باشد.خبر خوب این است که این مهارت ها قابل یادگیری و حتی تسلط هستند.این هشت نکته می تواند به شما کمک کند تا مهارت های ارتباطی خود را برای موفقیت سازمان و شغل خود به حداکثر برسانید.

8 Communication Techniques Engineering Leaders Need to Succeed

*آدرس سایت لباسزیر  وی شاپ https://vshop.ir

*آدرس اینستاگرام وی شاپhttps://www.instagram.com/vshop.ir

1. واضح و مختصر صحبت کنید.

ارتباط در درجه اول مربوط به انتخاب کلمه است. کلید ارتباط قدرتمند و متقاعدکننده ، چه نوشتاری و چه گفتاری ، وضوح و در صورت امکان کوتاهی است.قبل از هر نوع ارتباطی، اهداف و مخاطبان خود را مشخص کنید.

تشریح دقیق و صریح آنچه می‌خواهید و چرایی آن را بیان کنید، کمک می‌کند تا اطمینان حاصل شود که تمام اطلاعات لازم را درج می‌کنید. همچنین به شما کمک می کند تا جزئیات بی ربط را حذف کنید.

از کلمات غیر ضروری که می تواند حواس شما را از پیام شما منحرف کند اجتناب کنید.

و در حالی که ممکن است در برخی موارد تکرار ضروری باشد، حتماً با دقت و کم از آن استفاده کنید. تکرار پیام شما می تواند اطمینان حاصل کند که مخاطبان شما آن را دریافت می کنند، اما تکرار بیش از حد می تواند باعث شود که صحبت خسته کننده باشد.

How To Encourage Prompt Communication At Work -

2. زودتر از موعد آماده شوید.

قبل از شروع هر نوع ارتباطی بدانید که قرار است چه بگویید و چگونه بگویید.

با این حال، آماده بودن به معنای چیزی بیش از تمرین یک ارائه است.

آمادگی همچنین شامل تفکر در مورد کل ارتباط، از ابتدا تا انتها است. در مورد اطلاعاتی که ممکن است برای پشتیبانی از پیام خود نیاز داشته باشید تحقیق کنید. در نظر بگیرید که چگونه به سوالات و انتقادات پاسخ می دهید. سعی کنید موارد غیر منتظره را پیش بینی کنید.

قبل از شرکت در مذاکره حقوق یا ارتقاء، دقیقاً بدانید که چه می خواهید. آماده بحث در مورد محدوده ها و مصالحه های بالقوه باشید. بدانید که مایلید چه چیزی را بپذیرید و چه چیزی را نه. و جزئیات خاصی را برای پشتیبانی از پرونده خود در اختیار داشته باشید، مانند حقوق مربوط به موقعیت و موقعیت مکانی شما (اما مطمئن شوید که تحقیقات شما بر اساس اطلاعات عمومی در دسترس است، نه شایعات شرکت یا شواهد حکایتی).

قبل از وارد شدن به هر مکالمه‌ای، سؤالات احتمالی، درخواست‌های اطلاعات یا شفاف‌سازی بیشتر و اختلاف نظرها را با طوفان فکری بنویسید تا آماده باشید با آرامش و شفافیت به آنها رسیدگی کنید.

*آدرس سایت لباسزیر  وی شاپ https://vshop.ir

*آدرس اینستاگرام وی شاپhttps://www.instagram.com/vshop.ir

3. مراقب ارتباطات غیرکلامی باشید.

حالات صورت، حرکات و زبان بدن ما می تواند و اغلب می تواند بیش از کلمات ما بگوید.

نشانه های غیرکلامی می توانند بین 65 تا 93 درصد بیشتر از کلام گفتاری تأثیر بگذارند. و اگر این دو با هم اختلاف داشته باشند، احتمال بیشتری وجود دارد که سیگنال های غیرکلامی را نسبت به کلمات گفتاری باور کنیم.

مدیران باید به ویژه در خواندن نشانه های غیرکلامی ماهر باشند.

به عنوان مثال، کارمندانی که ممکن است تمایلی به ابراز اختلاف نظر یا نگرانی نداشته باشند، ممکن است ناراحتی خود را از طریق بازوهای ضربدری یا عدم تمایل به برقراری تماس چشمی نشان دهند. اگر از زبان بدن دیگران آگاه هستید، ممکن است بتوانید تاکتیک های ارتباطی خود را به درستی تنظیم کنید.

در عین حال، مدیران باید بتوانند ارتباطات غیرکلامی خود را نیز کنترل کنند.

نشانه های غیرکلامی شما باید همیشه از پیام شما پشتیبانی کند. در بهترین حالت، ارتباطات کلامی و غیرکلامی متضاد می تواند باعث سردرگمی شود. در بدترین حالت، می تواند پیام شما و اعتماد تیم شما به شما، سازمان شما و حتی به خودشان را تضعیف کند.

5 Communication tips [and tools] for the workplace | RingCentral UK Blog

4. مراقب لحن خود باشید.

نحوه بیان چیزی می تواند به اندازه آنچه می گویید مهم باشد. مانند سایر نشانه‌های غیرکلامی، لحن شما می‌تواند به پیام شما قدرت و تاکید بیافزاید، یا می‌تواند آن را کاملاً تضعیف کند.

لحن می تواند عامل مهمی در اختلافات و درگیری های محل کار باشد. یک کلمه خوب انتخاب شده با مفهوم مثبت باعث ایجاد حسن نیت و اعتماد می شود. یک کلمه بد انتخاب شده با مفاهیم نامشخص یا منفی می تواند به سرعت منجر به سوء تفاهم شود.

کنترل لحن برای اطمینان از مطابقت با هدف شما می تواند چالش برانگیز باشد. اما توجه به لحن خود به شما این امکان را می دهد که اگر به نظر می رسد یک ارتباط در جهت اشتباهی است، آن را به درستی تغییر دهید.

هنگام نوشتن می توان کنترل لحن را آسان تر کرد. هنگام فکر کردن به لحن و همچنین پیام، ارتباط خود را یک بار، حتی دو بار بخوانید. حتی ممکن است بخواهید آن را با صدای بلند بخوانید یا از یک همکار مورد اعتماد بخواهید که آن را دوباره بخواند، اگر این کار حریم خصوصی را نقض نمی کند.

و هنگامی که درگیر یک گفتگوی داغ از طریق ایمیل یا سایر رسانه های نوشتاری هستید، در پاسخ دادن خیلی عجله نکنید.

در صورت امکان، پاسخ خود را بنویسید، اما سپس برای ارسال آن یک یا دو روز صبر کنید. در بسیاری از موارد، خواندن مجدد پیام خود پس از سرد شدن احساسات به شما امکان می دهد لحن خود را به گونه ای تعدیل کنید که احتمال تشدید تعارض کمتر باشد.

*آدرس سایت لباسزیر  وی شاپ https://vshop.ir

*آدرس اینستاگرام وی شاپhttps://www.instagram.com/vshop.ir

5. گوش دادن دقیق را تمرین کنید.

ارتباط تقریباً همیشه شامل دو یا چند نفر می شود.

بنابراین، هنگام برقراری ارتباط موفق، گوش دادن به همان اندازه مهم است که صحبت کردن مهم است. اما گوش دادن می تواند چالش برانگیزتر از آن چیزی باشد که ما تصور می کنیم.

مارجوری نورت، کارشناس ارتباطات، در پست وبلاگ خود در زمینه تسلط بر مبانی ارتباطات خاطرنشان می کند که ما فقط نیمی از آنچه را که طرف مقابل در طول هر مکالمه می گوید می شنویم.

هدف از گوش دادن دقیق این است که اطمینان حاصل شود که نه فقط کلماتی که شخص می گوید، بلکه کل پیام را می شنوید. برخی از نکات برای گوش دادن فعال عبارتند از:

•توجه کامل و بی دریغ خود را به گوینده بدهید.
•ذهن خود را از حواس پرتی ها، قضاوت ها و استدلال های متقابل پاک کنید.
•اجتناب از وسوسه قطع کردن افکار خود.
•زبان بدن باز و مثبت را نشان دهید تا ذهن خود را متمرکز نگه دارید و به گوینده نشان دهید که واقعاً دارید گوش می دهید.
•آنچه را که هنگام پاسخ دادن شنیده اید، بازنویسی کنید.
Mastering Professional Communication Skills: Tips & Strategy

*آدرس سایت لباسزیر  وی شاپ https://vshop.ir

*آدرس اینستاگرام وی شاپhttps://www.instagram.com/vshop.ir

6. هوش هیجانی داشته باشید.

ارتباطات بر پایه هوش هیجانی بنا شده است. به بیان ساده، تا زمانی که نتوانید احساسات خود را ارزیابی و درک کنید، نمی توانید به طور موثر با دیگران ارتباط برقرار کنید.

برای مثال، رهبرانی که سطح هوش هیجانی بالایی دارند، به طور طبیعی در گوش دادن دقیق، حفظ لحن مناسب و استفاده از زبان بدن مثبت آسان‌تر خواهند بود.

درک و مدیریت احساسات خود تنها بخشی از هوش هیجانی است. بخش دیگر، که به همان اندازه برای ارتباط موثر مهم است  همدلی با دیگران است.

برای مثال، همدلی با یک کارمند می‌تواند یک مکالمه دشوار را آسان‌تر کند.

ممکن است هنوز مجبور باشید اخبار بدی را ارائه کنید، اما (دقیق) گوش دادن به دیدگاه آنها و نشان دادن اینکه احساسات آنها را درک می کنید، می تواند تا حد زیادی به آرام کردن احساسات آسیب دیده یا جلوگیری از سوء تفاهم کمک کند.

7. یک استراتژی ارتباطی در محل کار ایجاد کنید.

محل کار امروزی یک جریان دائمی اطلاعات در قالب های مختلف است.

حتی مؤثرترین ارتباط‌ ممکن است بدون استراتژی ارتباطی در محل کار، انتقال پیام خود را دشوار کند.

استراتژی ارتباطی چارچوبی است که کسب و کار شما در آن اطلاعات را منتقل و دریافت می کند. این استراتژی باید نحوه و آنچه را که با  مشتریان، سهامداران و مدیران و کارمندان ارتباط برقرار می کنید، مشخص کند.

به طور گسترده شروع کنید، استراتژی شما باید شامل چه کسی و چه زمانی باشد. این تضمین می کند که همه اطلاعات صحیح را در زمان مناسب دریافت می کنند.

می تواند به اندازه نحوه ارتباط شما دقیق باشد، از جمله تعریف نوع ابزارهایی که برای کدام اطلاعات استفاده می کنید. به عنوان مثال، ممکن است تعیین کنید که چه زمانی مناسب است از یک چت گروهی برای کل تیم یا سازمان استفاده کنید یا زمانی که جلسه باید در یک ایمیل خلاصه می شد.

ایجاد دستورالعمل های اساسی مانند این می تواند جریان اطلاعات را ساده کند. این کمک می‌کند تا اطمینان حاصل شود که همه جزئیات مورد نیاز خود را دریافت می‌کنند و دانش مهم تحت تأثیر جزئیات اضافی قرار نمی‌گیرد.

*آدرس سایت لباسزیر  وی شاپ https://vshop.ir

*آدرس اینستاگرام وی شاپhttps://www.instagram.com/vshop.ir

8. فرهنگ سازمانی مثبت ایجاد کنید.

فرهنگ شرکتی که در آن با هم ارتباط برقرار می کنید نیز نقشی حیاتی در ارتباط موثر دارد.

در یک محیط کاری مثبت، محیطی که مبتنی بر شفافیت، اعتماد، همدلی و گفتگوی باز است ، ارتباط به طور کلی آسان تر و موثرتر خواهد بود.

اگر کارمندان به آن مدیر اعتماد کنند، از شنیدن پیام مدیر خود استقبال بیشتری خواهند کرد. و اگر مدیران را تشویق به صحبت کردن، ارائه پیشنهادات و حتی ارائه انتقادات سازنده از خود کنند، ایجاد خرید و حتی انتقاد سازنده را آسان تر خواهند کرد.

مدیران مقتدری که از به اشتراک گذاشتن اطلاعات امتناع می ورزند، پذیرای پیشنهادها نیستند و از اعتراف به اشتباهات و پذیرش انتقاد امتناع می ورزند، احتمالاً پیشنهادات و انتقادات خود را با حالت تدافعی مواجه می کنند یا حتی به کلی نادیده می گیرند.

بدون آن پایه و اساس اعتماد و شفافیت، حتی کوچکترین ارتباط می تواند سوء تعبیر شود و منجر به سوء تفاهم و درگیری غیر ضروری شود.

برقراری ارتباط با همکاران و کارمندان همیشه با چالش هایی همراه است. همیشه سوء تفاهم ها و ارتباطات نادرست وجود خواهد داشت که باید برطرف شوند و متأسفانه پیام های شرکتی همیشه آن چیزی نیست که ما می خواهیم بشنویم، به خصوص در مواقع سخت.

اما ایجاد و تسلط بر مهارت های ارتباطی موثر، کار شما را به عنوان یک رهبر آسان تر می کند، حتی در هنگام مکالمات دشوار. صرف زمان برای ایجاد این مهارت‌ها مطمئناً زمان خوبی را صرف می‌کند.

5 Ways To Drastically Increase Your Communication Skills - Success Tips

*آدرس سایت لباسزیر  وی شاپ https://vshop.ir

*آدرس اینستاگرام وی شاپhttps://www.instagram.com/vshop.ir

تجربه ای متفاوت و خاص را باخرید از www.vshop.irتجربه کنید🎈🎈🎈🎈