غلبه بر اضطراب اجتماعی
9 نکته برای غبله بر اضطراب اجتماعی

9 نکته برای غلبه بر اضطراب اجتماعی و توانایی صحبت با هر کسی

“بدن خود را طوری آموزش دهید که با اعتماد به نفس عمل کند تا ذهن شما نیز از همین روش پیروی کند.”

دانستن اینکه چگونه با مردم صحبت کنید مهارتی است که می توانید به مرور زمان آن را بدست آورید. از شروع مکالمه تا بحث های عمیق، نکات زیر می تواند به شما کمک کند مهارت های اجتماعی را بیاموزید که به شما نشان می دهد چگونه با هرکسی بدون توجه به شرایط صحبت کنید.

Self-harming? Here's how to talk to someone about it - The Mix

*آدرس سایت لباسزیر  وی شاپ https://vshop.ir

*آدرس اینستاگرام وی شاپhttps://www.instagram.com/vshop.ir

1. صدای درون خود را بهبود بخشید.

قبل از اینکه بتوانید بر اضطراب اجتماعی غلبه کنید، باید ندای درونی خود را ارزیابی و تنظیم کنید (نحوه صحبت و دیدگاه خود). مطالعه ای منتشر شد نشان داد که افراد مبتلا به اضطراب اجتماعی نمرات بالاتری در انتقاد از خود و نمرات پایین تری از عزت نفس دارند.

برای افزایش عزت نفس:

آنچه را که در آن مهارت دارید تشخیص دهید و روی آن تمرکز کنید.
از خودگویی منفی خودداری کنید.
خودتان را با مانتراهای مثبت یا عبارات انگیزشی بسازید.
با ورزش کردن، گذراندن وقت در فضای باز و داشتن یک رژیم غذایی سالم از خود مراقبت کنید.
به سرگرمی هایی بپردازید که باعث شادی شما می شود.
برای راهنمایی به افرادی که می شناسید و به آنها اعتماد دارید تکیه کنید.

2. اولین نفری باشید که صحبت می کند.

این سخت‌ترین بخش صحبت کردن با هر کسی است، اما اگر از فرصت استفاده کنید و اولین کلمه را بگویید، همه چیز جاری خواهد شد. شروع کننده مکالمه می تواند از این طریق به تسکین یک موقعیت ناخوشایند کمک کند. با ایجاد یک اتصال شروع کنید، که می تواند توسط:

معرفی خود: “سلام، من فکر نمی کنم که ما با هم آشنا شده ایم، من ….. هستم.”
اظهار نظر معمولی: “وای، امروز هوا خیلی قشنگ است، اینطور نیست؟”
ارائه کمک: «می‌بینم دست‌هایت پر است، آیا می‌توانم آن را برایت حمل کنم؟»
پرسیدن نظر: “من به یک فنجان قهوه نیاز دارم، کدام مغازه را بیشتر دوست دارید؟”
ستایش کردن: “شما در این محیط خیلی راحت به نظر می رسید، این الهام بخش است.”

3. مراقب زبان بدن خود باشید.

بیشتر ارتباطات غیرکلامی است. تعاملات چهره به چهره، زبان بدن و حالات چهره تاثیر فوق العاده ای بر نحوه تفسیر اطلاعات دارند.چگونه زبان بدن خود را هنگام مکالمه با کسی کنترل می کنید؟

  • لبخند بزنید: طبق تحقیقات منتشر شده در عمل ساده لبخند زدن در واقع می تواند شادی را افزایش دهد. هنگامی که شرکت کنندگان در مطالعه به اجبار حالات صورت را تکرار کردند که یک لبخند را تکرار می کرد، یک واکنش عصبی مثبت را تجربه کردند. همین امر در مورد یک بیننده لبخند صدق می کند، که ژست صورت را چیزی مثبت تفسیر می کند.

 

  • ارتباط چشمی برقرار کنید: تحقیقات نشان می دهد که افراد بر اساس تماس چشمی شما فرضیاتی در مورد شخصیت و اعتماد به نفس شما ایجاد می کنند. افرادی که تماس چشمی برقرار می کنند نیز باهوش تر و صمیمانه تر شناخته می شوند. اما تماس چشمی بیش از حد می تواند باعث شود افراد احساس ناراحتی کنند و بر کنترل ذهنی آنها تأثیر بگذارد، بنابراین در طول مکالمات عمیق تر، فاصله گرفتن از تماس چشمی از اینجا و آنجا مفید است.

 

  • از حرکات دست استفاده کنید: حرکات دست به شما کمک می کند تا افکار خود را بیان کنید و می تواند جنبه های قدرتمند ارتباط باشد. تجزیه و تحلیل صدها سخنرانی  نشان داد که محبوب ترین سخنرانان به طور متوسط ​​از 465 حرکت دست در طول یک سخنرانی 18 دقیقه ای استفاده می کردند.
  • به وضعیت بدنی خود توجه کنید: هنگامی که در حال گفتگو هستید، بدن خود را به سمت کسی بچرخانید. این نشان می دهد که شما درگیر هستید و به مبادله اهمیت می دهید.

4.تجربیات خود را بگویید.

به یاد داشته باشید که بیش از نیمی از مردم از شروع کردن مکالمه با غریبه ها ناراحت هستند. به احتمال زیاد، فردی که با او صحبت می‌کنید نیز سعی می‌کند بفهمد چگونه اجتماعی باشد بدون اینکه به نظر شما ناهنجار باشد. برای آسودگی خاطر خود و دیگران، تجربه سریع و معمولی بگویید که می‌تواند شعله‌ی گفت‌وگوهای بعدی را تحریک کند.

How to talk to someone you are worried about - Beyond Blue

*آدرس سایت لباسزیر  وی شاپ https://vshop.ir

*آدرس اینستاگرام وی شاپhttps://www.instagram.com/vshop.ir

برخی از موضوعات که می توانید استفاده کنید عبارتند از:

سفر: اخیراً از کجا بازدید کرده اید و چه تأثیری بر شما داشته است.
خانواده: کاری خنده دار که شریک زندگی یا فرزندتان آن روز انجام داد.
سرگرمی ها: چیز جدیدی که سعی کرده اید و چگونه کار می کند.
ورزش: تیمی که طرفدار آن هستید و عملکرد آنها چگونه است.
سرگرمی: نمایشی که اخیراً تماشا کرده اید و بررسی سریع شما.
غذا: رستوران یا دستور پختی که اخیراً امتحان کرده اید و توصیه شما.

5. از کسی سوال یا نظر شخصی بپرسید.

پرسیدن سوالی جذاب، اما نه خیلی شخصی، باعث می شود افراد احساس کنند مهم هستند و شنیده می شوند. اطمینان حاصل کنید که به پاسخ (تمام زمان) گوش می دهید و سپس با تکرار آنچه شنیده اید پاسخ می دهید. همچنین ممکن است زمان خوبی برای اشاره به یک نقطه مشترک یا کشف دیدگاهی باشد که قبلاً هرگز به آن فکر نکرده اید.

“چه نوع موسیقی را دوست دارید؟”
“رستوران مورد علاقه شما چیست؟”

6. فعالانه به حرف فرد گوش دهید.

یکی از مهمترین جنبه های صحبت کردن، گوش دادن واقعی است. این باعث ایجاد حس اعتماد و احترام می‌شود و رابطه قوی‌تری ایجاد می‌کند. به یاد داشته باشید که هر مکالمه ای در مورد شما نیست ، خوب است که فقط برای گوش دادن گوش دهید و لزوماً احساسات خود را در مورد موضوع اضافه نکنید.

برای مشارکت در گوش دادن فعال:

گوشی خود را کنار بگذارید و بی صدا کنید.
عوامل حواس پرتی، مانند کاغذبازی را پاک کنید.
برای اطمینان از درک مطلب، سؤال بپرسید و آنچه را که گفته اند دوباره بیان کنید.
احساسات را بپذیرید و در لحظات سخت حساس باشید.
هرگز صحبت را قطع نکنید.
به قصد درک، نه برای پاسخگویی گوش دهید.

7. نام ها و جزئیات را به خاطر بسپارید.

افرادی که می دانند چگونه با هرکسی صحبت کنند، در ایجاد احساس مهم در افراد خوب هستند. شما می توانید این کار را با توجه به جزئیات یک شخص و سپس تکرار آن در ادامه مکالمه یا دفعه بعد که او را می بینید انجام دهید.

به عنوان مثال، نام شخص و حداقل یک جزئیات از مکالمه خود را به خاطر بسپارید، مانند تعداد فرزند یا محل زندگی او.

چند نکته برای به خاطر سپردن نام عبارتند از:

در طول مکالمه خود آن را با صدای بلند تکرار کنید.
بعد از مکالمه بی سر و صدا به خودتان بگویید.
ایجاد ارتباط با چیزی که برای شما آشناست.

How can I talk to someone about their mental health? - MindWell

*آدرس سایت لباسزیر  وی شاپ https://vshop.ir

*آدرس اینستاگرام وی شاپhttps://www.instagram.com/vshop.ir

8. یک تعریف واقعی و منحصر به فرد بپردازید.

تعارف به ما این امکان را می دهد که قدردانی خود را نسبت به دیگران ابراز کنیم و به آنها احساس خاص بودن بدهیم. این نمایش قدردانی راهی برای نشان دادن حمایت است و می تواند روابط را عمیق تر کند.

به علاوه، تحقیقات نشان می دهد که نشان دادن مهربانی می تواند خلق و خوی شما را تقویت کند، احساس استرس را کاهش دهد و پیری سالم را افزایش دهد. مطمئن شوید که تعریف و تمجید از یک مکان صادقانه و واقعی است، در غیر این صورت ساختگی و غیرصادقانه به نظر می رسد.

برخی از نکات برای پرداخت یک تعریف و تمجید معنادار عبارتند از:

مشخص بودن: به جای گفتن «شما کار خوبی کردید»، بگویید «ارائه شما به خوبی برگزار شد و تأثیرگذار بود».
مختصر نگه داشتن آن: تعارفات طولانی ممکن است بیش از حد به نظر برسد، بنابراین یک کت و شلوار بسیار قوی را برجسته کنید، مانند: “روشی که با یافتن زمینه های مشترک با آن درگیری برخورد کردید، تحسین برانگیز بود.”
تمرکز بر اعمال بیش از ظاهر: با ارزش ترین تعریف ها عمیق تر از ظاهر دیگران است. روی اقدامات آنها، نحوه برخورد آنها با یک موقعیت و نقاط قوت آنها تمرکز کنید.

9. به آنها کمک کنید احساس راحتی کنند.

او در مصاحبه ای با کتی کوریک گفت که ایجاد احساس راحتی در فرد باعث ایجاد ارتباط بهتر می شود. او گفت: “من همیشه سعی می کنم بسیار خونگرم و خوش برخورد باشم.” او توضیح داد که او انرژی یا خلق و خوی خود را با مهمانان تنظیم می کند تا مکالمه متعادل شود.

او در کتاب «چگونه با هر کسی صحبت کنیم» نوشته «لیل لوندز» می‌نویسد: «وقتی طوری رفتار می‌کنید که انگار از کسی خوشتان می‌آید، شروع به دوست داشتن او می‌کنید.» حتی اگر به سختی آن شخص را می شناسید، طوری رفتار کنید که انگار سال ها او را می شناسید و مطمئناً با هم کنار می آیید.

برای اینکه شخصی در طول مکالمه احساس راحتی کند، این نکات را امتحان کنید:

آینه زبان بدن شخص دیگر.
سرعت خود را کم کنید و انرژی آرام را نشان دهید.
با اطمینان صحبت کنید، اما لاف نزنید.
خودتان را مسخره کنید یا یک داستان خنده دار بگویید.

PechaKucha Presentation: "Yo" Project Cabeza

*آدرس سایت لباسزیر  وی شاپ https://vshop.ir

*آدرس اینستاگرام وی شاپhttps://www.instagram.com/vshop.ir